ITMEES ARVUTITEENINDUS • Arvutile ja kasutajale

avatud suhtlus • kiire teenindus • aastatega arendatud oskused


Klienditoe telefon 6828 880; tehnikute  telefon 5330 0006; e-mail: itmees@itmees.ee; Mustamäe tee 5, Tallinn; avatud E-R 8:30-17:00

Sülearvuti ekraani müük ja vahetamine

Sülearvuti ekraani vahetamise teenus on vajalik juhul, kui ekraan läheb rikki või katki.
Alati on mõistlik küsida ekraani hinda ja vahetuse maksumust enne uue seadme hankimist.

Teenuse alla kuulub:

  • Tehniline ülevaatus sobiva ekraani tüübi ja suuruse osas
  • Sobiva ekraani otsimine varuosalaost
  • Vahetuse kokkuleppimine
  • Ekraani vahetamine ja testimine

Tehniline oluline info: Sülearvuti pildi kuvamise probleemi põhjuseks võib olla nii vigastatud ekraan kui ka katkine ekraanikaabel. Mõningatel juhtudel tuleb välja vahetada mõlemad. Osade mudelite puhul ekraani eraldi välja vahetada ei ole võimalik, sellisel juhul asendatakse ekraanimoodul tervikuna. Oluline on teada, kas klient eelistab valikuvõimaluse olemasolul matti või läikivat ekraani ning milline peaks olema uue ekraani resolutsioon.

Tähelepanu: Mõnikord võib juhtuda olukord, kus ekraani vahetusega kaasnevad ka teised remonditööd näiteks hinge kinnituse remont. Kui ekraani vahetuse töö on vaja ette võtta olukorras, kus näiteks sülearvuti ekraan suleti tugeva jõuga kiiruga, kuid ekraani ja klaviatuuri vahele jäi mingi ese, nagu näiteks hiir, siis võib juhtuda, et selline mehaaniline surve võib tekitada ka emaplaadile mikromõrad. Ekraani vahetamiseks võetakse lahti arvuti ning peale korras ekraani tuleb remontida ka emaplaat.

Teadmiseks

Ekraani vahetamisega seonduvalt tuleb lahti ühendada ka arvuti aku ning see võib tähendada krüpteeritud kõvaketta korral seda, et hiljem arvutit käivitades tuleb sisestada krüpteerimistarkvara kood.

Oluline info

Ekraani vahetuse jaoks on vajalik täpselt määratleda tehases paigaldatud ekraani tüüp. Paljudel arvutitel on vaja selle väljaselgitamiseks arvuti füüsiliselt lahti võtta. Sellisel juhul tuleb arvestada sellele tööle kuluva lisaajaga.

Töökäik: Sobiva ekraani leidmiseks on vajalik teada arvuti seerianumbrit. Kui arvuti info on olemas, siis saab teha päringud varuosabaasidesse. Samuti on meil kohapeal laos olemas nii uued kui kasutatud ekraanid, mille seast saab sobivaid välja pakkuda. Ekraani tellimise vajaduse korral sõltub tarneaeg lao asukohast, enamasti on tarne 4-7 tööpäeva. Kui ekraan on kohal, siis lepime kliendiga kokku selle vahetamiseks sobiva aja. Ekraani vahetamine koos testimisega võtab orienteeruvalt aega 2h (sõltub arvuti mudelist).

Garantii kohta: Kui arvuti diagnostika käigus selgub, et ekraan või ekraanikaabel on vigane, siis juhul kui tegemist ei ole välise nn füüsilise vigastusega (kukkumine vms), on võimalik garantii kehtivuse korral pöörduda garantiisse. Saame seda ka kliendi eest ise teha (sh transportida arvutit vms). Kui garantii enam ei kehti või juhtum garantii alla ei kvalifitseeru, siis saame ise ekraani välja vahetada ja utiliseerida vana ekraani vastavalt Euroopa Liidu nõuetele.