ITMEES ARVUTITEENINDUS • Arvutile ja kasutajale

avatud suhtlus • kiire teenindus • aastatega arendatud oskused


Klienditoe telefon 6828 880; tehnikute  telefon 5330 0006; e-mail: itmees@itmees.ee; Mustamäe tee 5, Tallinn; avatud E-R 8:30-17:00

Miks on oluline tarkvara uuendada ja kuidas seda teha?

Paljudel inimestel on kogemus tüütute tarkvarauuenduste teadetega, mis ilmuvad nii arvutisse kui ka telefoni ekraanile. Alljärgnevalt on käsitletud punktid, miks on oluline siiski teha tarkvarauuendusi arvutites, telefonides, serverites kui ka oma kodulehekülgedel või e-poodides.

•  Parandatud tarkvara tagab kaitse tarkvararünnakute ehk küberrünnakute eest. Tarkvara kasutamine on igapäevaelu osa nii tööl, kodus kui koolis. Tarkvarade koodides avastatakse üle maailma igal hetkel turvaauke ja vigu, mida häkkerid saavad ära kasutada, et tarkvarasse paigaldada pahavara. Mõnikord on asi tõsisem ja ründajad võivad võtta arvuti või süsteemid oma kontrolli alla või varastada andmeid. Just seepärast on vajalik tarkvara korrapärane turvauuenduste paigaldamine ja ka lihtsalt uuendamine väga tähtis osa, millega oma faile, andmeid, dokumente kaitsta.

•  Automaatse uuendamise teostamine on võimalik tarkvaral sisse lülitada. Seda nii arvutite kui ka nutiseadmete puhul. Mõnikord on olemas selline eritarkvara, kus automaatselt uuendamist ei toimu, siis tuleb seda teha ise, käsitsi. Samuti on oluline teha uuendusi ka riistvara sees olevatel kiibistike juhtprogrammides näiteks võrguseadmete, printerite, bios jm tarkvaras. Itmees pakub sellist tegevust teenusena.

•  Näiteks pakuvad mitmed viirustõrjelahendused sellist funktsionaalsust, kuhu on sisse ehitatud vastav teavitamine ja see aitab mugavalt programme uuendada. Kui tarkvaratootja konkreetset tarkvara versiooni või riistvara enam ei toeta ega uuenda, siis on soovitatav võtta kasutusele uuem versioon tarkvarast.

•  Microsoft ei toeta 2020. aastast Windows 7 või varasema operatsioonisüsteemiga arvuteid, kuid neid on ikka veel kasutusel. Sel juhul tuleks kindlasti proovida minna üle Windowsi operatsioonisüsteemi järgmisele või uuemale versioonile, sest isegi kui veel ei ole vanas tarkvaras turvaauke avastatud, on ainult aja küsimus, kui neid avastatakse ja hakatakse ära kasutama. Tuleb lähtuda põhimõttest, et kui on olemas turvaauk, siis on olemas ka ründaja, kes seda heameelega ära kasutab.

Loe Itmees tarkvarauuendamise teenuse kohta SIIT>>

Spikker tekitas küsimusi?

Itmees osutab it-abi teenuseid alates aastast 2004
Itmehe tugevuseks on aktiivne kliendikeskus, stabiilne ja tugev tehnikute meeskond, lai it-ulatus ja operatiivne reageerimine probleemidele.
Töösid saame teostada nii meie juures teeninduses, kui ka kaughaldusega üle interneti või kliendi juures kohapeal.

Töötame kell 8:30-17:00 tööpäeviti. Asume Mustamäe tee 5, Tallinn. Meiega saab kontakti telefonil 682 8880 või 5330 0006.